Θέλω να δω αγγελίες πώλησης

Θέλω να δω αγγελίες:
Apple
Android

Apps

Ακόμα να φτιάξεις το δικό σου App?

 

Ακόμα να φτιάξεις το δικό σου App? 


Όλοι θέλουν να φτιάξουν από ένα και υπάρχουν ήδη αμέτρητα.

Το δικό σου όμως;

Τον τελευταίο ενάμιση χρόνο έχει αρχίσει να μου συμβαίνει το εξής. Όπου και αν βρίσκομαι και αφού στα πλαίσια της κουβέντας προκύπτει η ενασχόληση μου με το www.iwant2.gr, όλο και κάποιος θα με ξεμοναχιάσει και θα μου εκμυστηρευτεί την ιδέα του για ένα app.

Ομολογώ πως έχω ακούσει πολύ καλές ιδέες. Πριν συνεχίσω την ιστοριούλα μου μια μικρή παρένθεση:

Τι ορισμό θα δίνατε στην λέξη app? Invent or Re-invent ?

Για εμένα λοιπόν app είναι: Το αποτέλεσμα απλοποίησης, σύνθετων, επαναλαμβανόμενων, αναλογικών διαδικασιών με σκοπό την εξυπηρέτηση του χρήστη σε λιγότερο χρόνο, με λιγότερο κόπο και λιγότερο κόστος.

Τα apps υπάρχουν για να διευκολύνουν την καθημερινότητά μας. Φυσικά και υπάρχουν και άλλα είδη apps, όπως ενημερωτικά, ψυχαγωγικά, όμως αυτά που κάνουν την ζωή μας ευκολότερη έχουν και θα έχουν ξεχωριστή θέση.

Επιμένοντας ελληνικά, 2 παραδείγματα:

Παράδειγμα No 1:

Θέλω να βρω ένα taxi.

Δεν καλώ και περιμένω στην αναμονή radio taxi, δεν χρεώνομαι επιπλέον, δε με τρώει το κρύο ή και η ζέστη. Ανοίγω το taxibeat και το έχω.

Το ταξί έρχεται, ο οδηγός είναι ευγενικός και το αμάξι καθαρό. Δεν θα μπορούσε να είναι αλλιώς. Ο οδηγός είναι πλέον επώνυμος και αξιολογείται. Τόσο απλά.

Παράδειγμα Νο 2:

Θέλεις να κάνεις επιτέλους εκείνες τις πολυπόθητες διακοπές με “βάρκα”. Να νοικιάσουμε λέει ο κολλητός. Ναι, αλλά από πού, δεν ξέρουμε να οδηγούμε βάρκα, αφού τη βρούμε ποιον ρωτάμε για skipper?

Πότε πρέπει να προγραμματίσουμε, πόσο εκ των προτέρων, πόσο θα κοστίσει, μην μας πιάσουν τον..

Σκέψου και τον άλλον που έχει βάρκα, τού ήρθε όμως η εφορία και θέλει να την νοικιάσει μπας και βγάλει τα σπασμένα.

Η εφαρμογή incrediblue κάνει αυτό το πολύ απλό πράγμα. Φέρνει σε έναν χώρο όλους τους παραπάνω agents και απλουστεύει την όλη διαδικασία. Επίδοξοι αρμενιστές, εφοπλιστές (άντε mini εφοπλιστές), καπετάνιοι, όλοι σε ένα μέρος.

Δεν μπαίνω σε βάρκα με την καμία, για όσους μπαίνετε όμως, υπάρχει και αυτό είναι σημαντικό.

Συμπεράσματα:

Οι παραπάνω εφαρμογές δεν είναι inventions, είναι re inventions. Υπαρκτές, σύνθετες και χρονοβόρες διαδικασίες απλοποιούνται και “ομογενοποιούνται” για το καλό όλων (της αγοράς). Φυσικά με το αζημίωτο. Πληρώνεις για να απλουστεύσεις την ζωή σου. Τόσο απλά.

Δεν χρειάζεται λοιπόν να εφεύρεις τον τετράγωνο κύκλο. Είναι πολύ πιο απλό αλλά όπως όλα τα απλά και πολύ πιο δύσκολο.

Ακούω:

1. Σου λέω την ιδέα μου εμπιστευτικά γιατί δεν θέλω να μου την κλέψει άλλος. Εσύ είσαι καλό παιδί ...

 2. Ξέρεις κάποιον που μπορεί να μου φτιάξει φθηνά το application? Φθηνά ρε παιδί μου, μην ξεφύγουμε τα 3 με 4 κατοστάρικα (ευρώ και όχι χιλιάδες εννοείται).

3. Πόσο νομίζεις ότι θα μπορώ να χρεώσω για την εφαρμογή? Με το κομμάτι, με το  μήνα, με το χρόνο? Να το κάνω δωρεάν και αφού τους βάλω στο μαντρί, χραπ! Να αρχίσω να τους χρεώνω; Να φτιάξω 2 apps; Ένα light version free, και ένα full, επί πληρωμή?    

4. Λες να υπάρχει κάποιος να κάνει funding της υπερ-μαμάτης ιδέας μου?

Σε κανονικές συνθήκες απαντώ γρήγορα και μονολεκτικά. ΟΧΙ, ΔΕΝ ΞΕΡΩ, ΟΧΙ. Με την τριπλέτα αυτή τελειώνεις γρήγορα και την κάνεις γρηγορότερα. Άλλωστε κάθε άλλο παρά ειδικός είμαι.

Ο κύριος λόγος είναι διότι αν πραγματικά αντιμετωπίζεις σοβαρά την ιδέα σου, θα πρέπει να έχεις ήδη δώσει από μόνος σου τις απαντήσεις, αφού έχεις ψάξει. 

1. Ιδέα:   

Την ιδέα σου, μπορεί να την έχουν άλλοι 1.000 άνθρωποι (τουλάχιστον. Καλά δεν μιλάμε αν είσαι και σε ανοιχτό χώρο.., εκεί να δεις). Εξού και όταν ένα app πετυχαίνει πετιούνται κάποιοι και λένε: “Όχι ρε ..ούστη μου, τόσα χρόνια το σκεφτόμουν” ή το ακόμα καλύτερο “Σιγά το δύσκολο”. Η ιδέα για ένα app δεν θα γίνει ποτέ πραγματικότητα εάν δεν δουλέψεις, δεν ψαχτείς και πάνω από όλα, αν δεν μοιραστείς την ιδέα σου. Άλλωστε ιδέες έχουμε όλοι. Αν όμως δεν τις δουλέψουμε δεν θα γίνουν ποτέ πράξη. Η διαφορά ενός “πετυχημένου” από ένα αποτυχημένο app δεν εξαρτάται τόσο από την ιδέα, όσο από τον τρόπο υλοποίησής της. Άλλωστε τα apps όπως τα ορίσαμε δεν ψάχνουν για παρθενογενέσεις αλλά για υπαρκτές διαδικασίες που θέλουμε να απλοποιηθούν.

Σε περίπτωση παρθενογενούς ιδέας, το κινητό μου βρίσκεται διαθέσιμο στο LinkedIN.

Μοιράσου την ιδέα σου λοιπόν με όλους. Ακόμα και αυτούς που δεν έχουν σχέση με τεχνολογία ή όπως θες να το λες. Από όλους έχεις κάτι να πάρεις. 


 

2. Κόστος Επένδυσης:

Φθηνό application. Ναι ξέρω είσαι thinker και όχι doer. Δεν έχεις ιδέα από προγραμματισμό, ακόμα ψάχνεις στο yahoo τι είναι το Google και λοιπά και λοιπά και πάνω από όλα, δεν σου περισσεύουν.

Εύκολη απάντηση. Ότι πληρώνεις, παίρνεις. Στην θέση σου, δεν θα απευθυνόμουν σε μεγάλη εταιρεία εκτός και αν σου έχει μείνει σπίτι να βάλεις υποθήκη, ή είσαι εκ γενετής ευκατάστατος! 

Θα έψαχνα στην αγορά για κάποιον freelancer με εμπειρία προκειμένου να εποπτεύσει την όλη διαδικασία. Αν θέλεις το οπτικό αποτέλεσμα να βλέπεται, θα πρότεινα να ψάξεις και για designer. Καλά τα predefined templates, όμως χτυπάνε στο μάτι σαν κινέζικο ατύχημα και αν δεν είσαι μαστόρι απλώς δεν...

Ανοίγω μια μικρή παρένθεση: Υπάρχει ένα θεματάκι. Για τι app μιλάμε? Web app, mobile app, whatever app.  Εδώ είμαστε, κατά την γνώμη μου αρκετά πίσω. Καταλαβαίνω πως το καθένα είναι διαφορετικό, όμως δεν θα έπρεπε. Ένα app για όλες τις πλατφόρμες, η χαρά του χρήστη. Είτε desktop, είτε mobile, είτε ότι.

Αν πάρεις προσφορά από εταιρεία, το πιθανότερο είναι το κόστος να ‘ναι ξεχωριστό για iOS και Android, ξεχωριστό για το site της εφαρμογής και σε μερικές περιπτώσεις ξεχωριστό αν πρόκειται π.χ. για iPhone ή iPad.

Η κάθε εταιρεία, (Apple, Google, Microsoft) προσπαθεί να προσελκύσει στο δικό της οικοσύστημα όσους περισσότερους χρήστες, developers κλπ μπορεί. Εσύ σαν ιδιοκτήτης της εφαρμογής σου δεν θέλεις αυτή να λείπει από πουθενά οπότε… Πληρώνεις. Ακόμα και οι πιο γνωστές σε όλους μας εφαρμογές έχουν διαθέσιμες τις εφαρμογές τους σε τουλάχιστον 3 πλατφόρμες. Το κόστος λοιπόν της αρχικής επένδυσης ανεβαίνει. Θα πρότεινα να δοκιμάσεις τις δυνάμεις σου σε ένα market για αρχή και εν συνεχεία το βλέπεις. 

Ξεκινάς?:

Θα πρότεινα να έχεις ένα πολύ καλό mapping της εφαρμογής και των διαδικασιών της. Είναι πολύ δύσκολο γι’ αυτόν που γράφει κώδικα να μυρίσει τα νύχια του, όσο έμπειρος κι αν είναι. Να θυμάσαι πως δουλειά του είναι να υλοποιήσει ότι του λες και όχι ότι δεν του λες ή ότι σκέφτεσαι στην πορεία και μπορεί να φέρει τούμπα ώρες δουλειάς. 

3. Έσοδο:

Monetization που λέει και ένας φίλος.

Το να μπορέσεις να χρεώσεις για κάτι σημαίνει πως:

α. Κάποιος θέλει και μπορεί να σε πληρώσει

β. Κάποιος θεωρεί ότι η τιμή σου είναι δίκαια

γ. Κάποιος δεν μπορεί να βρει αυτό που του προσφέρεις δωρεάν και ακόμα και αν μπορεί, θα σε προτιμήσει γιατί το επίπεδο και ο τρόπος παροχής των υπηρεσιών σου υπερτερεί κατά πολύ.

δ. Ο κάποιος των α,β,γ,δ είναι ο ίδιος και θα πρέπει να βρεις αρκετούς τέτοιους. 

All of the above λοιπόν. 

Η ιδέα που έρχεται στο μυαλό είναι κοινότυπη. Φτιάχνουμε λέει μια global interest/impact εφαρμογή από 0.99 ευρώ (ψίχουλα #not) x 5 εκ χρήστες (τόσα δις είναι τα αδέλφια μας οι Κινέζοι, είσαι και celebrity της συνοικίας σου) – 30% market fee – ...= Πλουτίσαμε γρήγορα. Το όνειρο του καθενός.

Επιστροφή στην πραγματικότητα. Για semi επαγγελματική – ερασιτεχνική εφαρμογή θα πρότεινα μηδενική χρέωση τουλάχιστον για αρχή. Στην πορεία βλέπεις. Αν και να ξέρεις πως είναι δύσκολο. Το twitter, to Facebook, το instagram και αρκετές άλλες εφαρμογές ξεκίνησαν χωρίς πλάνο εισροής εσόδων. Αυτά προέκυψαν στην πορεία και σαν απαραίτητες τσόντες, αφού πρώτα οι εφαρμογές είχαν ήδη μεγάλη βάση χρηστών.

Υπάρχουν και εφαρμογές που ποτέ δεν είχαν revenue αλλά εξαγοράστηκαν για τεράστια ποσά. Ναι είναι φούσκα, οι μεγάλοι όμως, πάντα θα ψάχνουν για αξιόλογες επενδύσεις που συμπληρώνουν την γκάμα υπηρεσιών τους και το να δώσουν μερικά από τα εκατομμύρια τους είναι είδηση και άρα, έμμεση διαφήμιση..

Το σημαντικότερο:

Κανένας, κατά μέσο όρο, δεν θέλει να πληρώσει. Είναι τάση της ανθρώπινης φύσης. Αδράνεια στην πληρωμή. Θα πληρώσει μόνον όταν δεν θα έχει άλλη επιλογή. Τι torrents, τι jailbreak, prison break, spring break… Θα κάνει τα πάντα για να μην πληρώσει. Μιλάμε πάντα για ιδιώτες και όχι εταιρείες όπου τα πράγματα είναι αλλιώς. Το πιθανότερο όμως είναι πως η εφαρμογή σου θα απευθύνεται για αρχή τουλάχιστον σε ιδιώτες.

Εκεί έρχονται οι in app διαφημίσεις. Δεν μ᾽αρέσει, δεν θα ήθελα να υπάρχουν, δεν νομίζω ότι αποτελούν πηγή σημαντικού εσόδου. Θα πλήρωνα για να μην τις έβλεπα ειδικά σε mobile συσκευές.

4. Χρηματοδότηση:

Ναι υπάρχει πιθανότητα. Αν κρίνω από το τι γίνεται funded στον Ελλαδικό χώρο, γιατί όχι. Όπως παντού και σε αυτόν τον χώρο υπάρχουν γνωστοί, γνωστών των γνωστών, όμως οι καλές προσπάθειες με solid πλάνο και δυνατή αρχική ομάδα, θα βρουν την άκρη, έστω και δύσκολα.

Αν θέλετε μπορείτε να ανατρέξετε στις υπάρχουσες εφαρμογές Ελληνικών start-ups αλλά και established πλέον εταιρειών και να δείτε πως αυτές αντιμετωπίζουν/σαν το θέμα του external funding.

Σε κάθε περίπτωση όποιος βάλει χρήματα στο εγχείρημά σου θα θέλει το δικαίωμα να καρπωθεί το ενδεχόμενο κέρδος από αυτό. Έτσι λοιπόν ο χρηματοδότης θα πάρει κομμάτι ή και όλο το μέρος του management control του startup σου, καθώς και κάποιο ποσοστό του εταιρικού κεφαλαίου της επιχείρησης σου. Εννοείται πως funding χωρίς incorporation δεν γίνεται, συνεπώς θα πρέπει να είσαι προετοιμασμένος να ανοίξεις νομική οντότητα, με ότι αυτό συνεπάγεται. Οι χρηματοδότες εκτός των χρημάτων θα σου δώσουν πρόσβαση σε resources και αγορές που μόνος σου σε καμιά περίπτωση δεν θα μπορούσες.  

Το openfund είναι άλλη μια τοποθεσία που θα επισκεπτόμουν για να πάρω μια πρώτη γεύση της διαδικασίας: http://www.theopenfund.com

Αυτά τα λίγα. Άντε ακόμα να ξεκινήσεις?

Περιμένουμε με αγωνία!!

Μέχρι την επόμενη φορά… 

Μιλάμε!

Still Dre ! ! ! Beat(s) that...!