Θέλω να δω αγγελίες πώλησης

Θέλω να δω αγγελίες:
Apple
Android

Blog

Once you go Mac, you never go "back"

 

 

Once you go Mac, you never go "back".

Ναι, είναι ακριβά και όταν λέω ακριβά εννοώ ως απόλυτη τιμή. 

Ανήκω σε αυτούς που πιστεύουν πως οι τιμές τους είναι δίκαιες για πολλούς λόγους: Ποιότητα κατασκευής, αντοχή στον χρόνο, design, εξαιρετική εμπειρία χρήσης, ευκολία και απλότητα χρήσης, τάση της μόδας, ομορφιά. Διαλέξτε και μερικοί κράξτε. 

Παρότι όλοι οι παραπάνω λόγοι είναι υπαρκτοί και σημαντικοί. Οι συσκευές Apple παραμένουν ακριβές.

Να δώσω ένα παράδειγμα:

Έχω ένα laptop Apple από το 2009. Αγορασμένο περίπου στα 1.000 ευρώ. Ναι έχει αντέξει σχεδόν 5 χρόνια και δεν κολλάει πουθενά, αλλά δεν με καλύπτει πλέον. Η μόνη αναβάθμιση που έγινε ήταν η minimum απαραίτητη στην RAM και δεν στοίχισε πάνω από 100 ευρώ, 2 χρόνια μετά την αρχική αγορά. 


 

Ήρθε η ώρα όμως να αλλάξω το ταλαιπωρημένο μου μηχάνημα και αποφάσισα να κοιτάξω, εννοείται και πάλι σε Mac, για το τι θα καλύψει τις ανάγκες μου για τα επόμενα 5 χρόνια. Τείνω προς την αγορά ενός 27 inches Mac, με 16 GB RAM (των φρόνιμων τα παιδιά πριν πεινάσουν μαγειρεύουν), με 4 GB κάρτα γραφικών και ένα σκληρό δίσκο 1ΤΒ Fusion drive (όχι pure SSD για να περιορίσουμε το κόστος, αλλά τουλάχιστον έναν υβριδικό και κατά τα reviews γρήγορο δίσκο).

Τιμή 2.863 ευρώ.

Ναι ξέρω, αλλά για εμένα τα αξίζει και με το παραπάνω.

Αγορά μετρητοίς? Δυστυχώς ΑΔΥΝΑΤΟΝ. Θέλω..Δεν μπορώ.. 

Κάρτα λοιπόν. Ναι, αλλά πόσες δόσεις? 

Αν ρωτήσετε εμένα, θα προτιμούσα, μια που γνωρίζω πως το μηχάνημα θα με υπηρετεί για τουλάχιστον 4 χρόνια, να σπάσω-αποσβέσω το κόστος της επένδυσης μου κατά την διάρκεια της, την λεγόμενη περίοδο ωφέλιμης ζωής του. 48 δόσεις λοιπόν. Μακάρι να ήταν και άτοκες. 

Για να το δούμε απλά και μπακαλίστικα: 2.863/48 = 59.64 ευρώ τον μήνα για 4 χρόνια. 

Δυστυχώς όμως εκτός από κάποιες περιόδους που προσφέρονται άτοκες δόσεις, συνήθως της μιας ή 2 εβδομάδων και οι οποίες κατά μέσο όρο δεν ξεπερνούν ποτέ τις 24, δύσκολα θα βρεις 48, ή όταν θα θέλεις δεν θα διατίθενται.  

Πάμε λοιπόν στις έντοκες. 

Θα χρησιμοποιήσω παράδειγμα τοκισμού γνωστής αλυσίδας, χωρίς να την αναφέρω.

Έντοκα λοιπόν και για 48 δόσεις η μηνιαία δόση ανέρχεται στα 69.63 ευρώ τον μήνα. 10 ευρώ λοιπόν η μηναία επιβάρυνση x 12 μήνες x 4 χρόνια = 480 ευρώ. Με την παραδοχή φυσικά ότι δεν θα χάσεις δόση, γιατί εκεί αρχίζουν τα σύνθετα οικονομικά μαθηματικά του ανατοκισμού/compounding (ημερήσιου, μηνιαίου..Άστα).

Η ῾μελλοντική῾ λοιπόν αξία του μηχανήματος φτάνει στα 3.343 ευρώ. Επί της εκατό μελλοντικής αξίας, επιβάρυνση = 480/2.863 = 17%. Άντε και κάτι ακόμα πιο μπακαλίστικο 17%/4 χρόνια , περίπου 4,25 % ετησίως. 

Με απλά λόγια. Οι 48 έντοκες δόσεις συνιστούν ένα επιπλέον της αρχικής τιμής κόστος 480 ευρώ, ή πιο απλά ανεβάζουν την τελική πληρωτἐα τιμή κατά 17%. 

Για σκεφτείτε το, κοντά στο 20% πάνω.

 

Είναι σημαντικό λοιπόν να εκμεταλλευόμαστε τις περιόδους αυτές που οι resellers, είτε αποκλειστικοί είτε όχι, προσφέρουν άτοκες δόσεις.

Πρέπει να είμαστε όμως δίκαιοι. 

Οι resellers και ειδικά οι αποκλειστικοί Apple resellers, δεν μπορούν να μας παρέχουν συνεχώς και πολλές άτοκες δόσεις. Διότι επί της ουσίας της χρηματοδοτούν εξανεμίζοντας το περιθώριο κέρδους τους, που από ότι διαβάζω μάλλον είναι μικρό. Δεν θα αναφερθώ σε %, δεν τα γνωρίζω. Προσπαθούν και αυτοί να βγάλουν κέρδος από τα περιφερειακά, accesories, επεκτάσεις εγγυήσεων κλπ.

Επίσης θα πρέπει να γνωρίζουμε ότι οι μεγάλες αλυσίδες ηλεκτρικών/ηλεκτρονικών συσκευών, μπορούν και προσφέρουν άτοκες, για αρκετά μεγαλύτερα διαστήματα. Αν ψάξετε, θα δείτε ότι για συσκευές Apple, αξίας άνω των 2.000 ευρώ, προσφέρουν σχεδόν διαρκώς έως και 40 άτοκες. Όμως οι μεγάλες αλυσίδες χρησιμοποιούν τις συσκευές Apple, ως κράχτη, χωρίς να ενδιαφέρονται για τα περιθώρια κέρδους τους, τα οποία είναι διασφαλισμένα από πολλά άλλα προϊόντα τα οποία μεταπωλούν. Μάλιστα τις περισσότερες φορές δεν τα έχουν καν διαθέσιμα στα καταστήματα τους, αλλά τα παραγγέλνουν και αυτοί οn demand. H λογική είναι πως θα πας στην μεγάλη αλυσίδα να δεις το νέο iPad, θα πάρεις και κάτι άλλο, οπότε να σου ο κράχτης να σου το κέρδος. Κάτι σαν, πάω για τσιγάρα και εφημερίδα, θα τσιμπήσω και μια σοκολάτα…

Κομματάκι άδικο?

Οι αποκλειστικοί τραβούν όλο το ζόρι. Εκθέτουν και δειγματίζουν στον χώρο τους, διοργανώνουν σεμινάρια, προσπαθούν με κάθε δυνατό τρόπο να αυξήσουν το customer base τους, συμμορφώνονται με όλες τις απαιτήσεις της μαμάς, επεκτείνουν το οικοσύστημα της Apple στην Ελλάδα, με μικρά πάντα περιθώρια κέρδους. Και εν τέλει αφού δούμε το προϊόν στον χώρο τους, αγοράζουμε από αλλού και μάλιστα ένα μεγάλο % αγοράζει εκτός Ελλάδος. 

Παράξενο ε? Και όμως.

Εντάξει, δεν θα βγάλουμε τους αποκλειστικούς και ζητιάνους. Οι άνθρωποι για να έχουν επιλέξει αυτήν την οδό, κάτι ξέρουν και προφανώς κάτι τους αποδίδει. Θα μπορούσε όμως να τους αποδίδει περισσότερα. Αλλά αυτό είναι δικό τους θέμα. Άλλωστε αποκλειστικός από αποκλειστικό έχουν τεράστιες διαφορές. Υπάρχουν μοναχικοί καβαλάρηδες που η σχέση τους με την Apple υπάρχει πριν καν οι περισσότεροι από εμάς φάμε μήλο, άλλοι που δεν ήθελαν να ακούσουν για Apple πριν γίνει trendy και κερδοφόρος και πουλούν και άλλα προϊόντα με άλλες εταιρείες τους και στο τέλος, ένας επίσημος εισαγωγέας στο τιμόνι του οποίου βρίσκεται ένας, αν μη τι άλλο από τους πιο έξυπνους και επιτυχημένους Έλληνες επιχειρηματίες.

 

 

Γκρινιάζουμε για τις τιμές που είναι αλήθεια πως στο εξωτερικό είναι χαμηλότερες. Πραγματικά δεν ξέρω ακριβώς τον λόγο, πάντως θα πρέπει να γνωρίζουμε ότι, τα operating έξοδα, τα έξοδα εισαγωγής, οι έμμεσοι / παρακρατούμενοι φόροι, τα απόλυτα νούμερα εισαγωγών που στην Ελλάδα δεν είναι μεγάλα και άρα η μαμά εταιρεία δεν νομίζω να δίνει discount λόγω μεγάλης παραγγελίας, είναι όλοι προφανείς λόγοι. Το σημαντικότερο δε, δεν γνωρίζουμε αν έχουν δικαίωμα επιστροφής...

Κατά την γνώμη μου, η γκρίνια μας θα έπρεπε να περιορίζεται στο customer service των αποκλειστικών, όπου και όταν αυτό είναι αναγκαίο. Είναι αδιανόητο κάποιοι, έστω και ελάχιστοι, πωλητές να έχουν εικόνα βαριεστημένου, ψηλομύτη, παλαίμαχου που θεωρεί ότι το μαγαζί του ανήκει ή ακόμα χειρότερα ότι η Apple η ίδια, τους έχει ανάγκη. Φαντάζομαι πως οι απολαβές των παιδιών δεν είναι τεράστιες. Δεν το γνωρίζω. Οφείλουν όμως να είναι ευγενικοί και εξυπηρετικοί. Το μεγαλύτερο πρόβλημα της Ελλάδας ήταν το recruiting των σωστών ανθρώπων στην σωστή θέση και ακόμα χειρότερα η εξέλιξη τους.

Όπως και να έχει τους προτιμώ από τους πωλητές των μεγάλων αλυσίδων που έχουν Apple space segments και αν θέλεις κάτι να ρωτήσεις, σχεδόν ποτέ δεν υπάρχει κανείς. Φωνάζουν από τον ασύρματο και τρέχουν τα κακόμοιρα από το section με τις σκούπες ή τα βιβλία για να εξυπηρετήσουν.  

iPhone και iPads, εισάγονται απευθείας και από τους παρόχους κινητής. Με τα έρμα τα Mac όμως?

Κάποιοι ίσως να πουν, μα τι μας λέει ο κυριούλης. Ζούμε σε εποχή που δεν περισσεύει δεκάρα και αυτός μιλάει για υπολογιστή 3.000 ευρώ. Δεκτό.

Κλείνοντας από εκεί που ξεκίνησα. Once you go Mac, you never go back. Επαυξάνω και προσυπογράφω. Ως χρήστης και των 2 στρατοπέδων.

Για την ιστορία, οφείλω να καταγράψω ότι, μπήκα σε γνωστό ηλεκτρονικό κατάστημα και προσπάθησα να υπολογίσω, κατά το μέτρο του εφικτού, το κόστος ενός, συμβατικού, κομμάτι - κομμάτι μηχανήματος. Διαλέγοντας τις πιο οικονομικές επιλογές για κάθε κομμάτι ξεχωριστά, (RAM, motherboard, οθόνη κλπ.), κατέληξα σε ένα όσο το δυνατόν πιο όμοιο σε τεχνικές προδιαγραφές μηχάνημα με κόστος που δεν ξεπέρασε τα 1.500 ευρώ. (εννοείται με λειτουργικό).

Μεγάλη η διαφορά κόστους. Μεγάλη όμως και η διαφορά σε όλα τα υπόλοιπα και κυρίως στα υλικά, την εμπειρία χρήσης και την συνέργεια μεταξύ των κομματιών που απαρτίζουν το σύνολο και άρα την λειτουργικότητα του.  

Μιλάμε, Καλό χειμώνα!

 

p.s. Όσο περνάει ο καιρός τόσο μικρότερη είναι η δυνατότητα αναβάθμισης στα laptop της Apple. Άρα οι βασικές ανάγκες και κυρίως για μνήμη και σκληρό θα πρέπει να καλυφθούν κατά την αρχική αγορά, γεγονός που ανεβάζει το κόστος κατά πολύ. Δύσκολα πράγματα. Αγοράζω laptop σήμερα και για 4-5 χρόνια, δεν γίνεται παρά να βάλω 16 GB, αν θέλω να είμαι ήσυχος. Κόστος? Αφήστε τα. 

p.s. Μάκαρι κάποια στιγμή η Apple, να επιτρέψει το διαρκές academic discount στην Ελλάδα. Α! Επίσης να φτιάξει ένα δικό της, δυνατό Excel και μια ισχυρή ομάδων b2b sales. (στην Ελλάδα).

p.s. Ναι θα φθηναίνουν οι SSD και DDR3. Μέχρι να έρθουν οι SSD2 και η DDR4 ή όπως θα λέγονται.